У партнерству са Владом Србије, Америчка агенцијом за међународну сарадњу уложила је преко 4,2 милиона долара у развој предузетништва у Србији, речено је на скупу „Пословни сусрети и мини сајам старт уп команија“, који је у организацији Развојне агенције Србије, Регионалне развојне агенције Санџака-СЕДА и Регионалне агенције за просторни и економски развој Рашког и Моравичког округа, организован у Новом Пазару 24. и 25.априла. Средства су пласирана у 184 предузећа кроз пројекат „Подршка развоју приватног сектора у јужној и југозападној Србији“.
По речима извршне директорке Развојне агенције Србије, Тамаре Јуренић, основни циљ пројекта је развој сектора малих и средњих предузећа и предузетништва, као и повћање продаје, унапређење извоза и креирање нових радних места у агробизнису, лакој и текстилној индустрији у 12 општина југозападне Србије.“Директну помоћ имала су 184 предузећа. Обучено је 318 корисника, међу којима је 190 жена и младих, 9 предузећа увело је међународне стандарде, а 15 је усвојило нове технологије.
„Бесповрата средства у вредности од 350.000 долара добило је 60 фирми, а у току је набавка опреме чија је вредност 220.000 долара за даљи развој 30 фирми“, нагласила је директорка канцеларије за демократски и економски развој УСАИД мисије у Србији, Лора Палмер Павловић.
Координаторка пројекта Ана Жегарац истакла је да је у претходних годину дана, уместо 60 планираних, кроз пројекат отворено 588 нових радних места.
Обраћајући се учесницима скупа председник општине Рашка Игњат Ракитић нагласио је да је кроз овај пројекат прошло 6 малих и средњих предузећа са територије општине Рашка.
„Подаци говре следеће: 6 новооснованих фирми, захваљујући добрим и одрживим бизнис плановима, добило је пакет помоћи од УСАИД-а, који је обухватао обуке и едукације, набавку опреме за рад и одласке на међународне сајмове. Рашка данас може да се похвали “Благом Копаоника” чији се прехрамбени производи могу наћи у великим хотелским ланцима, као и на тржиштима Канаде, Аустралије, Мексика, Катара, а део производног асортимана нашао је своје место и у новом концепту Мекдоналдс ресторана који ће промовисати здраву храну.
Помоћ није изостала ни када су у питању већ афирмисане и на тржишту позициониране компаније које су захваљујући техничкој пордшци УСАИД-а успеле да имплементирају нове стандарде и да одраде добре маркетиншке кампање у циљу представљања својих понуда, рекао је Ракитић. Председник општине је изразио наду да ће се програми подршке предузетницима од стране Владе Републике Србије и међународних донатора бити настављени.
На мини сајму предузетништва представило се свих шест компанија из Рашке које су добиле помоћ: ПЛАНИНСКО БЛАГО, В МЕТАЛ 983, ЧАКИ ТЕРМО ТИМ, ВСД МИЛК КОРЛАЋЕ, ТРГОПЛАСТ 036 И НАДЂА КОШАНИН-ПРЕДУЗЕТНИЧКА РАДЊА ЗА ПРОИЗВОДЊУ ОДЕЋЕ.
Пројекат ,,Подршка развоју приватног сектора у јужној и југозападној Србији (“PSD”)’’се спроводи на територији јужне и југозападне Србије и то у градовима Врање, Лесковац и Нови Пазар и општинама Прешево, Бујановац, Медвеђа, Рашка, Сјеница, Тутин, Прибој, Пријепоље и Нова Варош. Циљ пројекта је јачање ММСПП у одабраним регионима путем ширег повезивања. Пројекат се бави унапређењем развоја микро, малих и средњих предузећа и предузетништва са циљем повећања продаје, унапређења извоза и креирања нових радних места.